środa, 12 października 2016

Ziemniaki tuczą ? Fakty & Mity

Kiedyś myślałam , że żeby schudnąć trzeba definitywnie z diety wykluczyć ziemniaki.
Zawsze od kiedy tylko pamiętam , słyszałam że od ziemniaków się tyje.
Wiec gdy tylko zaczynałam jakąkolwiek " walkę z kg" mówiłam sobie ,że ziemniaki idą w odstawkę.
Było to zbędne .Oczywiście nie mówię żeby ziemniaki jadać co dzień.
Ale raz na jakiś czas nie zaszkodzą.Nie tyje się od ziemniaków tylko od tłustych sosów,
które zazwyczaj im towarzyszą.Gdy już byłam bogatsza o tą wiedzę , pomyślałam...
Ale , że jak ? Ziemniaki bez sosu ? 
Ale w końcu zaczęłam myśleć czym można zastąpić sos.

- Twarożek ( tzw. gzika),

- Usmażone warzywa na patelni z ziemniakami, 

- Sos ze świeżych pomidorów ,


Wartości odżywcze :

Dobrze ugotowane ziemniaki na parze lub w mundurkach, to bogactwo witamin: A, B1, B2, B3, B6, C, E, K i PP. Dodatkowe walory zdrowotne, to zawartość takich składników jak: potas, błonnik, magnez, wapń, fosfor, żelazo. Nie wnikając w szczegóły poszczególnych witamin i mikroelementów jedynie warto zapamiętać kilka takich naprawdę ważnych faktów. 

Kalorie:

Ziemniaki mają 77kcal w 100 g.
więc jeśli zjemy 3 małe ziemniaki to będzie ok.160 g (120kcal).

Zasady gotowania:

Ziemniaków nie powinno się zbyt długo gotować.Najzdrowsze ziemniaki są
ugotowane na parze ,potem te w mundurkach , pieczone a na końcu te gotowane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz